| | | RSSП`ятниця, 15.11.2024, 17:18

Лісовогринівецький ліцей

Виховна робота [13]
Методична робота [6]
Цікава і корисна інформація [5]

Онлайн всього: 10
Гостей: 10
Користувачів: 0

Каталог статей


Підтримуємо навички читання під час канікул

Розвиток навичок читання вимагає багато повторення й циклічного повернення (тобто повторення вивченої інформації), особливо для дітей з особливими освітніми потребами. Значні перерви руйнують ці навички, тому довгі літні канікули можуть відкинути дітей у навчанні назад. Відомо, що учні, які систематично читають під час канікул, домагаються кращих результатів у навчанні.

Яким би не був рівень читання вашої дитини, ви можете успішно його підтримувати, залучаючи до цікавих і повчальних занять, пов'язаних з читанням. Ці заняття повинні бути зосереджені на збагаченні мови, швидкості читання й розумінні прочитаного матеріалу, адаптовані для різних вікових груп і рівнів розвитку відповідних навичок.

Мовні заняття: ігри у слова

Розвиток багатого словникового запасу допоможе дитині покращити свої навички читання та сприймати все більш і більш складні тексти. Ось кілька простих ігор, в які можна грати під час літніх подорожей або перебування вдома.

  • «Назви синоніми слова...?» У цій грі дитина отримує бали за кожен синонім, який вона придумає. Запитайте дитину, наприклад, «Які є синоніми до слова «диван»?». Вона, швидше за все, зможе назвати такі слова, як «ліжко» або «кушетка». Для того щоб допомогти їй розвивати словниковий запас, ви можете додати слова «софа» й «тахта», описавши особливості цих предметів меблів.
  • Побудова речень. Фахівці рекомендують допомагати дитині вибудовувати речення, покращуючи тим самим словниковий запас для опису будь-чого. Наприклад, запропонуйте дитині подивитись на квітку й назвати її колір. Потім побудуйте повне речення («Ця квітка червона») і попросіть дитину повторити. Потім попросіть її дати вам додаткову інформацію про квітку. Якщо ваша дитина каже, що у квітки зелене листя, допоможіть їй включити цю деталь у речення: «У червоної квітки зелене листя». Продовжуйте додавати деталі, поки дитина не побудує довге речення, наприклад, «У моєму гарному саду росте червона квітка з зеленим листям».
  • Настільні ігри. В ігри «Поясни слово», «Ерудит», «Зрозумій мене» та інші дитина може з цікавістю грати годинами безперервно. Ви можете створити систему нарахування бонусних балів за довгі слова або за використання слів, які вона недавно вивчила. Улаштуйте турнір і залучіть до нього всю сім'ю!

Швидкість: читання оповідань

Швидкість читання – це здатність читати текст у темпі, характерному для усного мовлення. Кращий спосіб покращити швидкість – читати вголос разом з дитиною. Цей час дуже важливий для вас обох. Коли дитина читає вам уголос, вона тренує техніку читання, а коли ви читаєте їй уголос, то демонструєте швидкість читання на своєму власному прикладі. Але й це ще не все: досвід спільного читання допомагає дитині асоціювати читання з позитивом.

  • Перетворіть читання на акторську гру. Читайте з дитиною по черзі. Ви можете читати по одній сторінці або розподілити ролі й читати репліки своїх персонажів. Коли підходить ваша черга, читайте виразно й заохочуйте дитину робити те ж саме. Дозвольте вашому акторському таланту проявитися у всій красі!
  • Виготовте власну аудіокнигу. Запропонуйте дитині потренуватись читати її улюблене оповідання, доки вона не навчиться читати його швидко. Потім увімкніть диктофон і запишіть, як вона читає. Відтворіть запис дитині, щоб вона почула власне звучання, і перепишіть його кілька разів, доки дитина не залишиться задоволена результатом. Остаточну версію аудіокниги можна подарувати другу чи бабусі й дідусю, але не забудьте зберегти копію для себе!

Розуміння матеріалу: розвиток вдумливого читача

Деяким дітям техніка читання дається легко, але при цьому вони зазнають труднощі при визначенні головної думки та ключових моментів розповіді. Ставлячи запитання в ході читання й допомагаючи дитині глибше занурюватися в інформаційне поле твору, ви сприяєте розвитку навичок вдумливого розуміння текстів.

  • Уявна візуалізація. Попросіть дитину подумки уявити сцену з розповіді, яку ви зараз читаєте. Так ви допоможете їй навчитися пов'язувати слова з образами. Прочитайте їй кілька розділів книги, а потім спитайте, як вона уявляє собі сюжет прочитаного матеріалу. Якщо вона має труднощі при візуалізації, поверніться до тексту й разом знайдіть у ньому слова та фрази, які описують ситуацію. Попросіть дитину уявити й описати, як могла б виглядати ця сцена в художньому фільмі. Тримайте під рукою папір і фломастери на випадок, якщо дитина захоче замалювати свої уявні образи.
  • Що буде далі? Після прочитання кількох абзаців розповіді попросіть дитину вгадати, як буде розвиватися сюжет книги. Що станеться, якщо кролик украде морквину? Чи зловить фермер кролика? Чим закінчиться ця історія? За наявностіілюстрацій попросіть дитину уважно розглядати їх при пошуку підказок про розвиток сюжету.
  • Читання з певною метою. Допомагайте дитині тренуватися читати, тримаючи в голові певну мету. Наприклад, перш ніж вона почне читати черговий розділ книги, поставте їй кілька запитань, відповіді на які дитина зможе знайти у процесі читання розповіді. Наприклад, «Коли ти закінчиш читати цей розділ, я хочу, щоб ти розповів мені, які дві команди віддав головний герой своєму собаці?». Або спитайте, в яку пору року відбувається дія оповідання. Як дитина гадає, справа відбувається влітку чи взимку? Чому вона так уважає?
: Методична робота | : LYAO (25.10.2016)
: 987 | : 119 | : 0.0/0

[ | ]

Copyright MyCorp © 2024
Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz