Заповіді для вчителів
1. Всім серцем любіть дітей.
2. Знайдіть ключик до кожного серця.
3. Умійте володіти своїм емоційним станом.
4. Вірте у великі творчі можливості кожного учня на шляху пізнання істини.
5. Біля колиски думки будьте такими ж чуйними, як біля колиски новонародженої дитини.
6. Вислухайте свого учня, тим самим ви навчите його слухати себе.
7. Залучайте дітей до справ дорослих.
8. Організовуйте правильний режим дня школяра і вам не потрібні будуть покарання.
9. Конфлікт з дітьми краще недопустити, ніж успішно вирішити.
10 .Вірте у можливості своїх вихованців.
11. Пам’ятайте, що кожна дитина — індивідуальна, неповторна особистість.
12. Піклуйтеся про збереження і зміцнення здоров’я дитини.
13. Поводьте себе тактовно.
14. Пам’ятайте, що учні і вчитель співучасники навчально-виховного процесу.
15. Умійте знайти в кожного учня щось позитивне.
16. Свій поганий настрій залишайте за дверима школи.
17. Мова — обличчя душі.
18. Умійте створити хороше самопочуття дітей.
19. Не залякуйте дітей.
20. Вчителю, від твого настрою залежить настрій класу.
21. Навчіть дітей спілкуватися з природою.
22. Вчителю, живи сам і вчи дітей жити у гармонії з природою.
23. Залучайте всіх учнів класу до різних видів роботи.
24. Зумійте донести народні перлини до юних сердець.
25. Дбайте і про позашкільне життя дитини.
26. Ненашкодь!
27. Ніколи не принижуйте гідності учня.
28. Володій педагогічним оптимізмом.
29. Ставтесь до кожної дитини з довірою.
30. Ніколи не дозволяйте собі підвищувати голос до учнів.
31. Будьте добрими.
32. Розумійте душевний стан кожного учня.
33. Залучайте дітей до цікавої діяльності.
34. Вчителю, будь завжди розсудливим.
35. Довіряйте кожному учневі.
36. Шануйте почуття учнів.
37. Не зловживайте скаргами на своїх учнів.
38. Вірте у великі інтелектуальні можливості учнів.
39. Зумійте новий матеріал подати цікаво і доступно.
40. Формуйте пізнавальні інтереси дітей.
41. Умійте спілкуватися з батьками.
42. Будьте впевнені у своїх силах.
43. Пам’ятайте, що скромність педагога високо ціниться як у учительському колективі, так і в учнівському.
44. Уникайте рішень, в доцільності яких ви не впевнені.
45. Міняйте свою тактику в стосунках з учнями в залежності від їх віку і духовного розвитку.
46. Умійте все бачити, але не все помічати.
47. Помилився — признайся і попроси вибачення.
48. Бути гарним учителем можна тільки будучи гарним вихователем.
49. Учитель-гуманіст ніколи не забуває те, що він був колись дитиною.
50. Будьте доброзичливими!
51. Немає абстрагованого учня.
52. Враховуйте інтереси та бажання учнів.
53. Пам’ятайте, що ваше слово є могутнім знаряддям впливу на молоду людину.
54. Не давайте прорости в душі дитини насінню зневіри в людину підозрілості.
55. Умійте встановити правильне співвідношення між обсягом теоретичних знань, якими володіють діти і практичними вміннями та навичками.
56. Бійтеся байдужості, бійтеся згаслого погляду дитини.
57. Пам’ятайте, учнівські зошити — джерело всієї виховної роботи.
58. Ніколи не поспішайте з виставленням незадовільної оцінки.
59. Пам’ятайте, що радість праці — це самовираження в праці.
60. Умійте вислухати всіх, хто звертається.
61. Учіть дитину користуватися вільним часом.
62. Успіхи дитини в навчанні — це вогник радості вашої творчої праці.
63. Дружіть з книжкою.
64. Не принижуйте гідність дитини.
65. Не забувайте, кожна дитина — неповторна в своїй індивідуальності.
66. Довіряйте учням.
67. Навчання повинно бути особистісно орієнтовним.
68. Організуйте навчання так, щоб воно було легким і цікавим.
69. Умійте пізнавати серцем усе: чим живе, що думає, з чого радіє і з чого засмучується ваш вихованець.
70. Пам’ятайте, діти люблять того, в чию силу духу вони вірять.
71. Вчитель, який володіє чутливістю до духовного світу учня, ніколи не кричить.
72. Колектив — це творіння педагога.
73. Учіть дитину бачити, розуміти, відчувати серцем.
74. Вихованець — дзеркало вчителя, його зовнішній і внутрішній дух.
75. Не піддавайтесь емоційній стихії.
76. Не забувайте про світ дитинства.
77. Учіться володіти собою.
78. Дорожіть довір’ям, мудрістю.
79. Дбайте про збереження життя і здоров’я дитини.
80. Будьте дисциплінованим і пунктуальним.
81. Дбайте про всебічний розвиток дитини.
82. Формуйте пізнавальні інтереси у дітей.
83. Зберігайте повагу до дітей і дорослих навіть у найскладніших ситуаціях.
84. Постарайтеся зрозуміти мотив поведінки учня.
85. Будьте для учнів старшим порадником і наставником.
86. Не забороняйте дітям мріяти.
87. Вмійте виявити і розвинути здібності дітей.
88. Вчасно прийдіть на допомогу.
89. Пам’ятайте, правильно організований режим школярів — запорука дисципліни.
90. Не затримуйте учнів на уроці після дзвінка.
91. Знайдіть час вислухати учня і на перерві.
92. Пам’ятайте, що подорожуємо з дітьми по Країні Знань з усмішкою на устах і любов’ю в серцях.