Номер уроку
|
Тема
|
Дата
|
|
Вступ
|
|
1
|
Роль мови у формуванні особистості. Культура мовлення — важлива складова загальної культури людини; її соціальне й національне значення
|
|
|
2
|
Мовлення і спілкування. Види мовленнєвої діяльності, їх взаємозв'язок. Вимоги до мовлення. Шляхи підвищення особистої культури мовлення
|
|
|
Стилістика тексту
|
|
3
|
Основні поняття стилістики мови та мовлення. Стилістична норма. Стилістична помилка
|
|
|
4
|
Будова тексту. Тематичне ядро і його розгортання у текстах різної стильової належності. Взаємообумовленість кількісних і якісних характеристик тексту
|
|
|
5
|
Стилістичний аналіз текстів (практично)
|
23.09
|
|
6
|
Конструювання текстів. Добір різних мовних засобів для створення текстів залежно від стилю і жанру мовлення
|
|
|
7
|
Списування з елементами редагування і стилістичної правки
|
|
|
8
|
Складання діалогів
|
|
|
Правильність мовлення
|
|
9
|
Відповідність нормам літературної мови як одна з основних вимог до культури мовлення. Поняття про норму, її варіативність. Правильність, її реалізація в різних стилях, жанрах мовлення. Норми української літературної мови (орфоепічні, лексичні, морфологічні, синтаксичні, орфографічні, пунктуаційні)
|
|
|
Орфоепічні норми
|
10
|
Вимова ненаголошених голосних, приголосних та їх сполучень; вимова звуків у словах іншомовного походження; правильне наголошування слів. Орфоепічні словники. Стилістичні засоби фонетики
|
|
|
11
|
Контрольна робота «Стилістика тексту та культура мовлення». Тестування
|
|
|
12
|
Лексичне значення слів. Слово і контекст; залежність значень слова від контексту. Вживання слів відповідно до їх лексичного значення, стилю, жанру мовлення. Тлумачний словник
|
|
|
13
|
Лексична сполучуваність слів. Правильне поєднання слів за смислом у словосполученні й реченні. Лексичні та фразеологічні синоніми й антоніми. Стилістичні засоби лексикології та фразеології
|
|
|
14
|
Запобігання недоречному вживанню емоційно забарвленої лексики, слів іншомовного походження, паронімів. Словник іншомовних слів
|
|
|
15
|
Твір на морально-етичну тему (навчальний)
|
|
|
16
|
Рід і число іменників. Запобігання помилкам у визначенні роду окремих іменників. Іменники подвійного роду, узгодження з ними прикметників, займенників і дієслів минулого часу
|
|
|
17
|
Кличний відмінок. Синонімія деяких відмінкових конструкцій. Правильне вживання паралельних відмінкових
закінчень іменників, іменників у кличному відмінку при звертанні
|
|
|
18
|
Ступені порівняння прикметників. Синонімія їх форм. Запобігання помилкам у використанні форм вищого і найвищого ступенів
|
|
|
19-20
|
ТЛ
Контрольний твір на морально-етичну тему
|
|
|
21
|
Прикметники твердої та м'якої груп, їх відмінювання
|
|
|
22
|
Контрольна робота «Лексичні та морфологічні (іменник, прикметник) норми». Тестування. Контрольне читання
мовчки
|
|
|
23
|
Числівники кількісні й порядкові. Правильне вживання відмінкових форм іменників при кількісних числівниках; правильне вживання числівників на позначення дат, часу
|
|
|
24
|
Відмінювання займенників. Вживання займенників для зв'язку речень у тексті
|
|
|
25-26
|
Контрольний переказ із творчим
завданням
|
|
|
27
|
Неозначена форма дієслова. Використання у мовленні дієслів-синонімів
|
|
|
28
|
Доконаний і недоконаний види дієслів. Вживання дієслівних словосполучень, в яких трапляються помилки у формі залежного слова. Часи дієслів. Правильне наголошування дієслів минулого часу. Вживання форм одного часу замість іншого
|
|
|
29
|
Способи дієслів. Вживання одних способів замість інших. Безособові дієслова
|
|
|
30
|
Контрольна робота. Тест
|
|
|
31
|
Тези до публіцистичної статті
|
|
|
32
|
Тематичні виписки з художнього тексту
|
|
|
33
|
Відмінювання дієприкметників
|
|
|
34
|
Дієприкметниковий зворот. Правильна побудова речень із дієприкметниковими зворотами
|
|
|
35
|
Активні й пасивні дієприкметники, їх творення
|
|
|
36
|
Виступ на зборах, семінарах (підготовлений і непідготовлений)
|
|
|
37
|
Ведення діалогу відповідно до запропонованої ситуації
|
|
|
38
|
Безособові дієслівні форми на -но, то. їх уживання
|
|
|
39
|
Навчальне аудіювання. Складання плану висловлювання за кількома прослуханими фрагментами тексту
|
|
|
40
|
Дієприслівниковий зворот. Дієприслівники недоконаного і доконаного виду, їх творення. Складні випадки вживання дієприслівників доконаного і недоконаного виду. Правильне використання дієприслівників у побудові речень
|
|
|
41
|
Розвиток зв'язного мовлення. Складання бібліографії
|
|
|
42
|
Прислівник. Ступені порівняння прислівників. Використання прислівників як засобу зв'язку речень у тексті, а також для увиразнення мовлення. Вживання синонімічних форм прислівників. Уживання прислівників-синонімів
|
|
|
43
|
Розвиток зв'язного мовлення. Анотація
|
|
|
44
|
Службові частини мови. Правильне вживання службових частин мови. Використання прийменників і сполучників-синонімів
|
|
|
45
|
Стилістичні засоби морфології та словотвору
|
|
|
46
|
Контрольна робота «Морфологічні норми (форми дієслова, прислівник, службові частини мови»). Тестування
|
|
|
47
|
Розвиток зв'язного мовлення. Конспект науково-популярної статті
|
|
|
48
|
Ділові папери. Доручення
|
|
|
49
|
Словосполучення. Помилки у формі залежного слова словосполучення і їх усунення, використання в мовленні синонімічних словосполучень
|
|
|
50
|
Речення. Підмет і присудок як головні члени речення. Правильне вживання форм присудка при підметі, вираженому словосполученням. Синонімія форм присудка
|
|
|
51
|
Розвиток зв'язного мовлення. Відгук про книжку
|
|
|
52
|
Означення, додаток і обставина як другорядні члени речення. Обставини часу як засіб зв'язку речень в описових і розповідних текстах, їх синоніміка. Стилістична роль означень і порівняльних зворотів у художньому мовленні
|
|
|
53
|
Стилістичне значення порядку слів у реченні
|
|
|
54-55
|
Розвиток зв'язного мовлення. Переклад-переказ текстів різних етилів
|
|
|
56
|
Синонімія двоскладних і односкладних речень. Вживання неповних речень у діалозі
|
|
|
57
|
Контрольна робота «Синтаксичні норми» . Тестування. Контрольне аудіювання
|
|
|
58
|
Вставні слова (словосполучення, речення). Синоніміка вставних слів і речень. Використання вставних слів як засобу зв'язку речень у тексті
|
|
|
59
|
Пряма і непряма мова. Діалог. Цитата. Заміна прямої мови непрямою. Випадки неможливості та недоцільності такої заміни. Синоніміка різних способів передачі прямої мови
|
|
|
60
|
Розвиток зв'язного мовлення. Відгук про твір мистецтва (спектакль, кінофільм)
|
|
|
61
|
Складне речення. Синоніміка простих і складних речень, складних речень зі сполучниками і безсполучникових
|
|
|
62
|
Паралельні синтаксичні конструкції з дієприкметниковими і дієприслівниковими зворотами і підрядними реченнями. Особливості синтаксису розмовного мовлення
|
|
|
63-64
|
Розвиток зв'язного мовлення. Контрольний переказ із творчим завданням
|
|
|
65
|
Найскладніші орфограми
|
|
|
66
|
Основні пунктограми у простому й складному реченнях, при прямій мові і діалозі
|
|
|
67
|
Контрольна робота. Тест
|
|
|
68
|
Розвиток зв'язного мовлення. Ділові папери. Офіційний лист
|
|
|
69
|
Повторення в кінці року. Гра «Щасливий випадок»
|
|
|
70
|
Повторення в кінці року. Урок-захист презентацій
|
|
|