| | | RSSСереда, 01.05.2024, 16:44

Лісовогринівецький ліцей

Виховна робота [13]
Методична робота [16]
Початкова школа [8]
Українська мова та література [7]
Світова література [6]
Англійська мова [8]
Історія [6]
Математика [23]
Інформатика [17]
Біологія [7]
Географія [7]
Фізика [7]
Хімія [4]
Музика [2]
Образотворче мистецтво [1]
Трудове навчання [3]
Фізична культура [4]
Захист Вітчизни [1]
Різне [5]

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог файлів


Інтерактивні вправи
[ (16.0 Kb) ]21.02.2014, 09:55

      Вправа «Мозковий штурм» використовується при вивченні нового матеріалу, або для його закріплення. Перед учнями ставиться проблемне запитання і пропонується знайти відповідь, узагальнити вивчене. Наприклад, під час вивчення теми «Сенсорні системи нюху і смаку» учням пропонується під час мозкового штурму :
1 групі – Скласти таблицю класифікації запахів і пояснити її.
2 групі – Скласти таблицю класифікації смаків і пояснити її.

     Виконане завдання обговорюється, систематизується, удосконалюється. Під час вивчення теми «Захворювання органів дихання та їх профілактика» мозковим штурмом вирішується проблема: як  діють складові тютюнового диму на органи дихання? Під час виконання завдання учні розподіляються на групи по 5-6 чоловік і працюють з енциклопедіями, довідниками, науково-популярною та додатковою літературою. Працюючи в групі вони знайомлять з інформацією товаришів і готують виступ відповідно до отриманого завдання. Взагалі, вправа «Мозковий штурм» використовується на уроках біології досить часто, практично на кожному уроці.
    Вправа «Капелюшна дискусія «за» і «проти». Це досить проста і цікава для учнів вправа, під час виконання якої практично кожен учень за досить короткий час повинен висловити власну думку з тієї чи іншої проблеми. Наприклад, під час вивчення теми «Біотехнології. Генна інженерія» учні лаконічно і чітко висловлюють думки щодо проблем клонування живих  організмів. Цікаві думки під час дискусії висловлюють учні при вивченні теми «Докази еволюції».  А чи потрібні нам знання про СНІД? (тема «Кров»); чи відбувається еволюція людини на сучасному історичному етапі? (тема «Еволюція людини»); чи можна стверджувати, що людина народжується талановитою? (тема «Обдарованість і здібності»). Можна поставити безліч цікавих для учнів питань, дати їм 2 капелюха, на яких закріплені слова «за» і «проти» і дозволити кожному бажаючому висловитися.
    Вправа «Активізуюча вікторина» може бути використана практично на кожному уроці як при повторенні матеріалу, так и при його закріпленні. Наприклад, при повторенні матеріалу «Зорова сенсорна система»:
Виберіть правильні твердження:

1.    Сенсорні системи – це аналізатори
2.    Первинний аналіз інформації здійснюється в рецепторах
3.    Нервові імпульси утворюються в нервах
4.    Зовнішня оболонка ока  -  райдужна
5.    Найбільша заломлююча  сила – у кришталика
6.    Найбільша заломлююча  сила – у рогівки
7.    Кришталик здатний до акомодації
8.    До акомодації здатні всі частини ока
9.    Рецептори розташовані на сітківці
10. Фусцин поглинає світло
11. В жовтій плямі багато паличок
12. Вицвітання родопсину визиває нервовий імпульс
13. Розпад родопсину – процес зворотній
14. В сітківці є 3 види колбочок
15. Зорова зона кори знаходиться в потиличній частині кори.

Завдання для вікторини можуть бути досить різноманітними. Можна продумати запитання, відповіді на які повинні бути поширеними, логічними та обґрунтованими. Можна  дати можливість учням продовжити речення, почате вчителем. Наприклад, тема «М’язи людини» :
1.    М’язи голови розподіляються на ……
2.    М’язи шиї здійснюють ……..
3.    У рухах верхніх кінцівок беруть участь…….
4.    Згинають хребет вперед ……..
5.    Функції м’язів спини……..
6.    Мімічні м’язи – це ……


    Вправа «Евристична бесіда» використовується при вивченні нового матеріалу, особливо, коли він вже знайомий учням  чи з попередніх тем, або вони мають життєвий досвід, наприклад, як при вивченні теми «Гігієна харчування». Так при вивченні теми «Рухова активність і здоров’я» евристичну бесіду про гіподинамію можна розпочати так: - Ж.Тисо сказав: «Рух є джерелом здоров’я, бездіяльність – могила здоров’я». Аристотель стверджував: «Ніщо так сильно не руйнує людину, як довготривала фізична бездіяльність» Чому? Тема «Імунні реакції організму». Евристична бесіда допомагає учням систематизувати знання про алергію. - Які прояви алергії?  Які речовини її викликають? Як можна уникнути алергічних реакцій, або зменшити їх прояви? Головне, щоб під час цієї бесіди учні зробили для себе невеличке відкриття, здобули нові знання, які знадобляться їм у житті.  
     Метод спроб і помилок дозволяє учням дійти правильного висновку, коли вчитель лише направляє їх думки та припущення у  вірному напрямку. Приймаються різні припущення та докази, але відбираються лише близькі до вірної відповіді і обговорення продовжується далі, поки хтось з учнів не висловить правильну думку, або не надасть  вичерпних доказів з проблеми, яка розглядалася. Це дає змогу учневі відчути себе розумним і піднімає його авторитет у класному колективі, дає можливість спробувати смак хоч і маленької, але все ж таки перемоги, можливо і над самим собою.   
     Вправа «Експрес – тест» використовується, в основному, на закріплення знань, їх узагальнення та систематизацію. Для цієї вправи підбираються тестові запитання, на які даються дві  відповіді , одна з яких є вірною. Наприклад, закріплення теми «Будова скелету людини» :
1)    Лопатка належить до кісток:
a)    плоских
в)    трубчастих.
2)  Атлант – це шийний хребець:
а)  другий                   
в) перший
3)  До  гомілки належить:
а) стегнова кістка
в) великогомілкова кістка   
4) Зап'ясток – це
а) кіски кисті
в) кістки стопи
      Питання в тестах можуть бути простими, якщо учні вже втомилися на протязі уроку, або складними, якщо вчитель знає, що з даної теми учні можуть плутатися і давати помилкові пояснення. Вони можуть стосуватися і термінів, які вивчалися на уроках. Наприклад при закріпленні теми «Запилення та запліднення у квіткових рослин» використовується визначення термінів:
  1. Запилення – це:
 а) перенесення пилку з однієї квітки на іншу
 в) перенесення пилку  з тичинки на приймочку маточки
     2. Самозапилення – це:
 а) перенесення пилку  з тичинки на приймочку маточки
 в) перенесення пилку  з тичинки на приймочку маточки однієї і тієї ж квітки
     3. Перехресне запилення – це:
 а) перенесення пилку  з тичинки на приймочку маточки однієї і тієї ж квітки
 в) перенесення пилку  з тичинки на приймочку маточки іншої квітки.
     4. Запліднення – це:
 а) перенесення пилку  з тичинки на приймочку маточки іншої квітки
 в) злиття сперміїв з клітинами сім’я зачатку.

       Такі питання допоможуть учням швидше зорієнтуватися у новій термінології і закріпити отримані на уроці знання. Робота в групах може використовуватися при вивченні нового матеріалу та при його закріпленні, коли сильніші учні, що вже зрозуміли тему, можуть допомогти розібратися слабшим учням. Часто така форма навчальної діяльності використовується під  час роботи з додатковою літературою, з підручником для складання опорних схем, таблиць, тощо. Особливо корисно використовувати її  при виробленні правил, плану спільних дій, розробці цікавих ідей. В цей час активно працюють всі учні і досить неординарні ідеї часто видають учні з середнім і, навіть, з низьким рівнем знань. Але обов’язково учні повинні бачити результати своєї роботи, які вивішуються на дошці і пояснюються представником групи. При цьому він повинен назвати прізвища учнів, яким належать найцікавіші ідеї чи пропозиції, оцінити роботу кожного члена групи.
         Вправа «Точка опори».  Вона може мати досить різноманітні завдання для актуалізації опорних знань учнів з певної теми  чи проблеми, яка розглядається. Це можуть бути і запитання,  і тестові завдання, і загадки, і кросворди. Під час її проведення необхідно пам’ятати головне: всі запитання повинні бути продумані так, щоб допомогти учням засвоїти новий матеріал і пов’язати його з життям чи з попередніми темами.

: Методична робота | : LYAO
: 1531 | : 33 | : 0.0/0

[ | ]

Copyright MyCorp © 2024
Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz